Praha, 14. června 2004 – V těchto dnech dostávají tisíce
zákazníků Českého Telecomu, kteří využívají služeb alternativních operátorů, současně s
účtem za telekomunikační služby Českého Telecomu letáček, jehož obsah je jednak klamavý a
jednak přímo poškozuje obchodní zájmy alternativních operátorů. Obsahem letáčku je
srovnání cen za volání při využití programu Home Standard + TELE 2 a cen
za volání při využití programu Telefon 120. Hlavní zprávou pro zákazníka
je výsledek srovnání, ve kterém program Telefon 120 vychází jako
levnější. Údaje použité ve srovnání programů jsou však nesprávné
a záměrně klamavé.
Diskuze k článku
I.Novák, 10. 11. 2005 (21:08):
Nejen různá kouzla s cenou jsou specialitou Telecomu. Bere mě čert, když odevšad ne mě všelijací otlemení komedianti dorážejí ať si pořídím Internet ADSL, domů chodí adresné nabídky na zřízení ADSL linky, ovšem podle informací na jejich 123456 Telecom ani do mé lokality tyto linky nehodlá zavádět. To je klamavá reklama jako stehno. Stěžovat si však můžu leda v lampárně na nádraží. Všechny kontrolary a dozory to přirozeně nezajímá.
Petr, 13. 7. 2004 (13:12):
1. pro Roberta – máš pravdu s tím kreditem, protože když ho neprovoláš, tak ti ho neodečtou.
Nicméně reklama je opravdu klamavá – protože částku kterou uvádějí opravdu ve skutečnosti neušetříš a proto je reklama klamavá, nicméně si myslím, že Telecom je mistr světa ve tvorbě klamavých reklam od dob co pamatuji :
ISDN – připojení do sekundy – jakoby záleželo na tom jak dlouho se budu připojovat – lidi kdybych byl připojenej 10Mbit tak se budu připojovat klído i 20 minut 🙂
Nyní třeba Internet Express ha, to je k potrhání se smíchy a heh nebo "táta paří po síti" no to bylo taky něco
No a ted toto.
Nicméně musím říct, že jsem už naprosto ztratil optimismus co se Telecomu týče a rezignoval. Dnes jedu přes wi-fi a nemam jedine špatné slůvko. Pravda třeba když je bouřka je horší signál, ALE u ADSL byl horší signál 24 hodin denně :-)))
A VOIP – jen tak dál CZFREE – smrt ShitComu 🙂
Petr, 17. 6. 2004 (22:28):
Roberte Berdáre, odejděte a neberte tu vzduch. Díky
Milos, 17. 6. 2004 (07:59):
Pokud budu pouzivat volani pres alternativniho operatora s trvalou predvolbou, tj. vse co vytocim, pujde pres AO a pritom mam cenovy plan u CTc HOME STANDARD, tak CTc zaplatim pausal + asi 100 Kc na volani. Tech 100 Kc mi tedy propada a zaplatim je zbytecne. O tom AO ve sve reklame, kterou posilaji svym zakaznikum, jaksi mlci. Abych pouzival cenovy plan u CTc HOME ZERO, to nema smysl, protoze je nevyhodny. Takze, abych na pevne lince vubec neco usetril, tak musim provolat u CTc (pouze mistni a mezimesto) asi tech 100 Kc a zbytek u AO pres rizenou predvolbu 10XX. Mi osobne z toho vychazi, ze kazdy (CTc, AO) chce zakaznika vyzdimat, jak to jenom jde, misto toho, aby nabidnul vice sluzeb za stejne penize…
Maxinoha, 16. 6. 2004 (12:16):
Ahoj všichni, tak se nám v CZFree.Net úspěšně začíná dařit likvidovat Telecom.
Právě testujeme nové IP telefony, které budou brzo nasazené v CZFree.Net
Přístroj je stejný jako klasický telefon, jen se připojí přes ethernet a dostane nějakou IP adresu.
Dokonce je možné přes Contactel zajistit klasické telefoní číslo a přesměrování volajícího na toto číslo na IP adresu.
A Telecom nedostane ani korunu 🙂
S@ptik, 16. 6. 2004 (10:37):
=> Robert
Vas nazor vsak naprosto nic nemeni na veci, ze Cesky Telecom je predrazena a neschopna firma, a ze s ni, v porovnani s treba Tele2, neusetrite ani h…o, natoz nejakych 83 korun, co ti exoti uvadi (a coz jim samozrejme neinformovani zakaznici okamzite sezerou, takze i kdyby se prece jen CTc musel nakonec omluvit, vydela na tom). Takoveto nazory radobykapitalistu jsou opravdu bezva. Ano je mozno tvrdit A – Cesky Telecom je samostatna firma, podnikajici v trznim prostredi, a muze si nastavit ceny jak chce. Ale je taky treba doplnit B, ze tady diky pusobeni minulych i soucasnych vlad mel Cesky Telecom dlouhodoby nezaslouzeny monopol, behem ktereho se naucil tvorit ceny monopolne, tedy tak, jak to vyhovuje jemu, a ne jak by bylo oprimalni dle fungujiciho trhu nabidky a poptavky, a vstoupit na tento cesky pokriveny trh pro konkurenci, chtejici poskytovat vlastni, a zarucene levnejsi a k zakaznikovi vstricnejsi celoplosne hovorove a internetove pokryti, je velice obtizny, ne-li nemozny.
A reklamy CTc jsou minimalne z pohledu zakaznika reklamami, nezakladajicimi se na pravde, a minimalne jsou matouci, at uz se to tyka teto veci nebo treba Internet Express. Pokud se vsak podobne stiznosti zakazniku u odpovednych organu nebudou setkavat s pochopenim, svedci to velmi jasne o tom, jak vyspela zeme s jak kvalitnim zakonodarstvym vlastne jsme..
Michal Novak, 16. 6. 2004 (10:29):
Letáček mi přišel již asi před týdnem a o víkendu mně přesvědčovali i telefonicky. Slečna nebo paní na druhé straně telekomího drátu nemohla pochopit, že nechci dávat ČTc ani korunu navíc a raději platím dva účty.
Luděk, 16. 6. 2004 (01:21):
Všimněte si, jak telecom píše ve své koncové ceně devítku tak, aby vypada jako čtyřka. Tak se dnes dělají na pohled hezké "baťovské" ceny :-))
Robert, 15. 6. 2004 (22:14):
Letáček předpokládá modelovou situaci: zákazník má CP Home Standard (drtivá většina zákazníků ČTc) a všechny hovory vede prostřednictvím jiného operátora (zákazník má CPS nebo technické zařízení zajišťující automatickou volbu alternativního operátora).
Za této situace je výpočet uvedený na letáčku přesný: kredit zákazník nevyužije, protože ho přes ČTc neprovolá. Co je na tom tedy nesprávného či záměrně klamavého?
Předpokládejme, že – aby vyčerpal kredit – část hovorů provolá přes Telecom. Píšete, že zákazník ušetří 17,73 Kč. Když přičteme náklady na zaplacení druhého telefonního účtu (poštovní poukázka, bankovní převod), ušetří zákazník měsíčně cca 5 Kč. Jak se lidově říká, úspora jak prase.
Za pozornost stojí i úvaha, kterak Telecom letáčkem poškozuje obchodní zájmy alternativních operátorů. Smyslem každé reklamy je přitáhnout zákazníka, bez ohledu na to, jaký druh zboží či služeb se nabízí. Dávám si reklamu, protože chci, aby si zákazník koupil zboží u mě a ne u konkurence. Z tohoto pohledu každý, kdo inzeruje své služby, poškozuje obchodní zájmy jiných podnikatelů. Obávám se, že tomu se říká tržní kapitalistická ekonomika.
Mimochodem, pravděpodobně vinou velkého morálního rozhořčení a soucitu s ubohou společností Tiscali redakce serveru IPV přehlédla a se svými čtenáři se nepodělila o informaci, že podobnou stížnost už adresovalo Tele2 Radě pro reklamu a totálně pohořelo a že naopak "srovnávací" reklamu této společnosti arbitrážní komise Rady pro reklamu shledala jako zavádějící.
Kejpa, 15. 6. 2004 (20:08):
ZLUTY SVINE!
Petr Borecek, 15. 6. 2004 (17:05):
Spolecnosti s ucasti statu vzdy vse projde uvidite , ze se to zamete pod koberecek tak jak vzdy. Nejhorsi je to , ze ty maminy co si ten letak prectou
jim na to okamzite naleti.
LoBo, 15. 6. 2004 (14:10):
Taktodle je fakt vrchol blbosti CT.Todle jim prece nemuze projit??
john, 15. 6. 2004 (11:21):
no jo 🙁