Rychlosti bezdrátů v září – rekordní počet monitorovaných sítí, rychlosti stále stoupají!

, 18. října 2006

Než se podíváme na rychlostí bezdrátových sítí v září, rád bych připomněl výsledky z července 2006. Za celý červenec provedli uživatelé bezdrátu 18 520 platných měření což bylo zhruba o polovinu méně než je obvyklé (důvodem byl nepochybně čas prázdnin a dovolených). Vítězem červencového klání se stala překvapivě síť Cerberos (známější jako Tartarnet) s průměrnou rychlostí downloadu 4449 kb/s. Druhou příčku obsadila síť Ovfree.net, která jen o pověstný vlásek dosaženou rychlostí 3965 kb/s odsunula Evkanet až na třetí místo. Kompletní přehled červencových rychlostí naleznete v tomto článku a jakých rychlostí dosahovaly sítě v březnu si můžete prohlédnout zde.

V září se počet platných měření téměř zdvojnásobil. Za celý měsíc provedli bezdrátový uživatelé víc než 120 tisíc měření, pouze zhruba každý čtvrtý však naměřené výsledky také odeslal k dalšímu zpracování. Přitom stačí tak málo – v jedné roletce vybrat typ připojení, v druhé svého poskytovatele připojení a zmáčknout tlačítko odeslat. Pro potřeby zářijového průzkumu tak provozovatelé serveru DSL.cz měli celkem 34824 platných měření.

Konec prázdnin se pozitivně projevil i na počtu sítí, které dokázaly provést alespoň 50 platných měření a zatím co v červenci naše tabulka obsahovala 43 poskytovatelů v září už je to přesně 59. Nedopatřením se nám do tabulky a grafu propašoval i jeden poskytovatel satelitního připojení (SATinternet) a vzhledem k tomu, že jsem tuto chybu objevil pozdě ponecháme ho pro dnešek v našem přehledu – alespoň čtenáři získají představu o rychlostech tohoto druhu připojení.

Tabulka průměrných rychlostí a četnosti měření za měsíc září 2006. Zdroj DSL.cz

Název sítě Průměrná rychlost – září 2006 Počet uskutečněných platných měření – září 2006
802.cz 817 kb/s 1586
Airwaynet 1657 kb/s 68
AVONET, s.r.o. 2099 kb/s 63
Blue4.cz 879 kb/s 150
Bubakov.net 2828 kb/s 103
Cerberos 2212 kb/s 114
CL Net 465 kb/s 75
Czela.net 1605 kb/s 129
CZFree.Net (a ostatní komunitní sítě) 1360 kb/s 1152
Česká Síť 1130 kb/s 112
Český Bezdrát 692 kb/s 57
DAT,s.r.o. 574 kb/s 299
Dragon 1634 kb/s 196
Erkor 1192 kb/s 311
eTel 267 kb/s 14
Evkanet 5224 kb/s 339
Fifejdy 2032 kb/s 280
GP Metronet 1399 kb/s 104
Gemnet 1527 kb/s 559
ha-vel internet s.r.o 1658 kb/s 163
Hi-net 1730 kb/s 91
HKFree.org 2781 kb/s 479
HorkaNet 792 kb/s 112
HOTNET 640 kb/s 67
Infos 532 kb/s 475
IPEX 873 kb/s 128
KHnet.info 1968 kb/s 943
Klfree 1842 kb/s 629
Ludik 512 kb/s 119
Moravanet 1099 kb/s 132
MYWEB 1787 kb/s 56
MOVSET 1155 kb/s 54
NWT Computer s.r.o. 1104 kb/s 175
OrbisNet 1225 kb/s 149
Ovfree.net 4687 kb/s 383
PilsFree 2325 kb/s 394
Poda 990 kb/s 347
Poruba.NET 2657 kb/s 88
PVfree.net 1262 kb/s 152
Radiokomunikace (Bluetone) 807 kb/s 115
Ralsko.net 491 kb/s 60
RPSNet 457 kb/s 165
SANET 1694 kb/s 172
SATinternet 592 kb/s 68
SEWECOM 2227 kb/s 113
SilesNet 478 kb/s 58
Simelon.NET 2528 kb/s 743
SkyNet 595 kb/s 205
SlováckoFree.net 2214 kb/s 194
Sten 1237 kb/s 137
SušiceWiFiLan 1212 kb/s 102
Tlapnet 582 kb/s 133
Telefónica O2(dříve Eurotel) 1055 kb/s 52
T-Mobile 416 kb/s 78
Trustnet 2585 kb/s 204
TTNET 1186 kb/s 143
UNET 399 kb/s 145
Vasesit.cz 1587 kb/s 60
WMS-Net 2341 kb/s 102
Ostatní sítě (nespecifikované) 1169 kb/s 7488

Průměrné rychlosti bezdrátových sítí každý měsíc stoupají a reagují tak na konkurenční tlak ze strany jiných druhů připojení. Samozřejmě v našem přehledu najdete i sítě, které si oproti minulému porovnání trochu pohoršily, ale tato změna nemusí vždy souviset ze zhoršením kvality. Například u hybridních sítí typu PilsFree, 802.cz, Poda, Ralsko.Net, Klfree a mnohých dalších, které nabízejí svým uživatelům i jiné druhy připojení např. optické je velmi pravděpodobné, že část uživatelů již začala své naměřené výsledky odesílat pod hlavičkou FTTx (což je označení pro optické připojení). Bohužel servery DSL.cz i konkurenční Živě ve svých pravidelných studiích na optické připojení trochu zapomínají, což by měly rychle napravit.

Kdo byl v září nejrychlejší?

A dostali jsme se k tomu co vás asi nejvíce zajímá. Cerberos přišel o své rychlostní prvenství z července a na první místo se opět vrátila síť Evkanet, která svojí průměrnou rychlostí 5224 kb/s jako první dokázala pokořit hranici 5 Mb/s. Druhé místo obsadila síť Ovfree.net která sice v porovnání s červencem zvýšila svojí průměrnou rychlost o úctyhodných víc něž 700 kb/s a dosáhla konečného výsledku 4687 kb/s ani to však na prvenství nestačilo. Třetí místo si vybojoval Bubákov.net s průměrnou rychlostí 2828 kb/s, když těsně odsunul jinou komunitní síť HKFree.org s rychlostí 2781 kb/s na nepopulární 4 místo.

Pozitivní na zářijových výsledcích je, že 37 sítí z našeho přehledu ze svojí průměrnou rychlostí překročilo hranici 1 Mb/s a 14 sítí dokonce hranici 2 Mb/s. Obecně lze říci, že lepších výsledků v našem přehledu dosahují sítě komunitního typu což je v celku logické protože si za měsíční poplatek mohou dovolit nabídnout svým uživatelům nejvyšší možnou rychlost.

Kdo měří nejčastěji?

Skoro to vypadá, že síť 802.cz má nejukázněnější uživatele, alespoň co se týká pravidelnosti měření. Uživatelé této sítě již poněkolikáté za sebou provedli nejvíce platných měření – v září celkem 1586. Druhé místo tradičně patří CZFree a ostatním blíže nespecifikovaným sítím hlasících se k myšlence CZFree (celkem 1152 platných měření). Třetí příčku obsadila síť KHnet.info s počtem měření 943. Hranici 400 a více platných měření celkem překročilo 8 bezdrátových sítí. Pokud sečteme všechny měření, které provedly bezdrátové sítě v září a počet měření od blíže nespecifikovaných sítí dostaneme číslo 21 414. To je v rozporu s údaji ze začátku tohoto článku, kde uvádím celkový počet měření od bezdrátových sítí 34824. Zbývajících cca. 13 tisíc měření tedy připadá na sítě, které jsou sice známé, ale nedokázaly provést dostatečný počet měření aby mohly být v našem přehledu uvedeny.

Měřák na serveru DSL.cz přitom nabízí možnost odeslat výsledky za cca. 90 bezdrátových sítí a každá větší síť, která by chtěla být na tomto měřáčku uvedena, tak může snadno učinit zasláním žádosti přímo na adresu provozovatele měřáčku (info@dsl.cz).

Podíly měření WiFi sítí podle rychlosti.

V úvodu článku jsem operoval s trochu odvážným tvrzením, že rychlosti bezdrátových sítí neustále stoupají. V následujících grafech zobrazujících rozložení měření podle dosahovaných rychlostí si můžete velmi názorně porovnat jak postupně ubývá počet měření nižších než 256 kb/s a naopak stoupají počty měření rychlostí, které již můžeme považovat za broadband. Zatím co na začátku roku tvořili největší skupinu uživatelé, kteří si naměřili méně než 256 kb/s – patřil jim cca. 39 procentní podíl v průběhu roku se nejpočetnější skupinou uživatelů stali ti, co naměřili od 256 do 512 kb/s.

V březnu pořád ještě velká část sítí nestačila zareagovat na navýšení rychlostí ADSL. Procentní podíl vyšších rychlostí sice mírně stoupá, pořád však největší skupinu tvoří uživatelé s rychlostí do 256 kb/s.

Po prázdninách je již velmi znatelný posun k vyšším rychlostem. Poskytovatelé již měli dostatek času, aby své ceníky přizpůsobili vzrůstající konkurenci na českém trhu. Rychlosti do 256 kb/s už nejsou „in“ a v ceníku většiny poskytovatelů je nalezneme již pouze jako jakési startovní nebo sociální tarify pro začínající uživatele internetu. Jednoznačně nejoblíbenější a cenově velmi výhodné jsou teď tarify s rychlostí 512 kb/s.

Zářijový graf nám však ukazuje i něco víc než jen podíly jednotlivých měření. Pokud bychom sečetli procentuelní zastoupení rychlostí 512-768 kb/s a 768-1024 kb/s dostaneme číslo 23 %. To naznačuje, že uživatelům bezdrátu již nestačí rychlost 512 kb/s (což je momentálně nejoblíbenější rychlost u uživatelů ADSL), ale stále častěji požadují za přijatelnou cenu (do 500 Kč) rychlosti vyšší. Prozíravé a dostatečně velké bezdrátové sítě se tak snaží co nejvíce zákazníku převést na jiné technologie – především optické připojení (to už by však bylo na úplně jiný článek).

Na závěr bych rád uvedl ještě několik čísel z naší databáze bezdrátových sítí. Zatím co ještě v srpnu obsahovala naše databáze 677 bezdrátových sítí dnes je to již 730 bezdrátových sítí. Pro lepší představu je to celkem 5120 pokrytých měst a obcí a jejichž pokrytí se stará víc než 11 tisíc přípojných bodů (AP).

Diskuze k článku

To je jedno, 1. 4. 2008 (08:18):

Systemový inženýr a ve dvaceti letech to už hovoří za své 😀

VX, 5. 12. 2006 (16:27):

Ono uz se to tu probiralo, stejne jako na "papirovy" strop 2 mbps je pohlizeno na aplikaci autoregulace. Obecne pri kontinualnim dennim provozu pod pul mbps (tzn 1-5 stovek kbps) se nic neresi.

aDMIN, 3. 12. 2006 (14:10):

stale mi neni jasne jak muze nekdo v evkanetu stahovat pres den nekolik set kilobit, kdyz dle platnych vseobecnych podminek a prilohy cislo 3 je autoregulace na kontinualni stahovani stale platna 😀

palo, 13. 11. 2006 (11:25):

Stalo se: přeprodávané ADSL čekají změny
http://www.lupa.cz/clanky/stalo-se-preprodavane-adsl-cekaji-zmeny/

VX, 12. 11. 2006 (22:29):

Vy byste si mel precist celou diskuzi a to velmi podrobne, reagujete uplne zcestne na neco jineho. Prikladem budiz Vas jediny argument pro nepouzivani p2p siti, ktery jste sam musel uznal, ze je zcestny, pricemz jste to podle vlastnich slov vlastne vedel. Dle meho osobniho pruzkumu v siti Evkanet vyuziva p2p site pres 50% uzivatelu, dle Vaseho mereni 5%, bud jste velka statisticka odchylka nebo skutecne p2p je to, co hne vetsinou uzivatelu.

MB, 12. 11. 2006 (17:52):

Pozorne si prectete komentare od zacatku a pak se zamyslete kdo diskuzi porad staci k P2P programum jako by to bylo to jedine a prave co internet nabizi. Hlavne si prectete pozorne moje prispevky a snazte se pochopit o co mi Vazne slo a  P2P site to rozhodne nejsou.
S pozdravem Marek Boruvka

VX, 12. 11. 2006 (14:59):

Ja se s Vami odmitam bavit, stale prekrucujete tema uplne do jinych rovin a temat, vyhybate se tomu, o cem je rec. Tady byla diskuze o vlivu spatne napsanych p2p programu na bezdratove spoje.

Marek Borůvka, 12. 11. 2006 (10:25):

No a jeste jednou a naposled k tem P2P sitim vs radia. Pokud tvdrite, ze pocet prenesenych paketu za vterinu nema zasadni vliv na kvalitu konkretniho spoje tak tomu skutecne asi moc nehovite. Samozrejme, ze kvalita radioveho linku je zavisla mimo jine od poctu prenesenych paketu/s. Spoj, ktery bezne dava 30 Mbit/s muze byt zjednodusene receno "zahlcen" poctem desitek tisic paketu/s a pritom vykazovat traffic v jednotek Mbit/s. Takhle se na radiich projevuji nektere P2P site a hlavne viry. Proste Nikde netvrdim, ze nase reseni je vlastne super Jen jen tvrdim, ze je to nezbytne abychom udrzeli kvalitu na dobre urovni v tak velke rozloze site. Ano pokud bychom uvazovali o metalickych nebo optickych rozvodech tak tento problem se skutecne nemusi resit.

Marek Borůvka, 12. 11. 2006 (10:05):

p. Valxdater jelikoz OvFree.NET je v soucasne dobe sdruzeni podnikatelu tak se asi na verejne dostupnych zdrojich o tomhle nedoctete, protoze sdruzeni NEMA pravni subjektivitu.

VX, 12. 11. 2006 (02:41):

No to je mozne, jak to ma nekdo vedet?

albert, 12. 11. 2006 (02:14):

Ano,ale ta firma jiz nekolik let nefunguje

VX, 12. 11. 2006 (01:53):

Nemluvim z cesty, cerpam z verejne dostupnych zdroju.

albert, 12. 11. 2006 (01:49):

Opet mluvite uplne z cesty. OvFree.NET vlastni 3 lide, samozrejme ve vlastnictvi figuruje i pan Valosek.

VX, 12. 11. 2006 (01:29):

Do osobni roviny? Nikde nemate uvedene jmeno firmy, tak jsem si ho dohledal z verejne dostupnych zdroju podle IC. Za vsim, co jsem zde napsal, si stojim a nevidim duvod, proc bych Vam to nerekl do oci.

VX, 12. 11. 2006 (01:17):

Zvlaste svymi kydy o p2p sitich a souhlas s technickymi nesmysly pana Vasolka, ktery mimojine take ve zminene firme nefiguruje, nedelate prilis dobry dojem cloveka, ktery se v bezdratovych sitich vyzna.

VX, 12. 11. 2006 (01:12):

To je neuveritelne. Stejne jako na strankach, tak stejne pusobite na foru – jak ojebat uzivatele a jeste mu nakecat, jak je to vlastne dobre. Tady ze sebe udelate blbce a jedine na co se zmuzete, je suche konstatovani, ze jsou ostatni neznali a nevyzrali… 🙂

vsak vy vite, 12. 11. 2006 (00:44):

No ARES je system na H…. . Informace z tohoto systemu jsou naprosto neaktualni a nepresne. Navic opet jste se predvedl jako typicky MZ – opet tahate diskuzi do osobni roviny. No jo na Internetu je kazdy hrdine, ale ujistuji Vas, ze do oci byste mi to nerekl !!!!

Marek Borůvka, 12. 11. 2006 (00:40):

Dekuji za vycerpavajici osvetu jak vlastne "funguji P2P" site a jejich klientske programy – tohle je mi samozrejme jasne a. Ve svem predeslem prispevku jsem chtel hlavne sirsi verejnosti, ktera si jiste tento clanek a diskuzi k nemu vedenou precte a udela si vlastni nazor trosku poupravit nesmysly ktere jiz po nekolikate pisete o OvFree.NETu a to svedci bud o Vasi naproste neinformovanosti a nebo o zlem umyslu….. Jelikoz mi uz tahne na 31 rok a bezdratove site jsem zacal projektovat a stavet v celorepublikovem meritku pred vice nez 10 lety tak si dovolim problemu celkem +- rozumet. Kdyz se tak nad tim zamyslim tak Vy jste byl jeste "sefem" piskoviste s oranzovou tatrovkou a ja uz jsem stavel metropolitni site po cele CR-ovsem tim nechci nijak zpochybnit Vasi soucasnou odbornost. Kazdopadne vsimavy ctenar, ktery cte Vase prispevky nemuze prehlednout fakt, ze kdyz muzete tak si berete do "huby" OvFree.NET a kydate na nej svymi v lepsim pripade jizlivymi prispevky spinu jak a kde se jen da. Pokud ve Vas stale "drima" zloba na Vaseho byvaleho kolegu a soucasneho spoluvlastnika OvFree.NET p. Valoska – je to jen Vas osobni problem a netahejte do toho nasi sit. Nicmene clovek dusevne vyzraly mujsi umet odlisit problemy osobni od problemu pracovnich. At se snazim vzpomenout sebevic nepamatuji se, ze by nekdo z oficialniho tymu OvFree.NETu rekl, nebo nekde postupoval stejnym zpusobem proti siti Evkanet tak jak specielne Vy postupujete proti nam. Naopak si myslim, ze jsme vstricna sit a kdyz muzeme s nekym spolupracovat nebo nekomu pomoci tak tak vzdy udelame !
Dale bych chtel podekovat "Albertovi", ze uvedl veci na pravou miru. OvFree.NET nema ani JEDINY 5G vsesmer a to ze 2 duvodu: Pasma 5Ghz si velice cenime a proto stavime v tomto bandu spoje jen P2P a to POUZE na plnych parabolach s co mozna nejmensim vyzarovacim uhlem. No a za 2, protoze to proste proti vsesmeru poradne (skoro vubec) nikde nefunguje ani na 500m. Havlum jsem jiz to nekolikrat rikal, ze Ha-Fi pude do kytek-marne. Osobne za sebe muzu rict, ze ke vsem volnym pasmum 10,5GHz nevyjimaje pristupujeme velmi svedomite a VZDY kdyz stavime novy spoj provedeme dukladnou rekognoskaci terenu a pasma abychom nekomu neco nezarusili a nazpusobili tak problem. Tohle nedela skoro nikdo . Proste prasknou spoj a dej se vule bozi- coz je extremne neprijemne hlavne u pasma 10.5 Ghz. Tam i opravdu velike firmy absolutne nedodrzuji standardy a spoje na 10,5 Ghz instalujou na sajty bez jakehokoliv zmereni radioveho pozadi, bud nemaji spekrak a nebo na to proste kaslou- OvFree samozrejme vlasni spekrak ma – nemusime si ho chodit pucovat a nebo riskovat zaruseni ciziho spoje.
Proto jeste jednou apeluji na Vas zdravy rozum : Premyslejte co pisete nejenom o Vasi "konkurenci" do media jako je internet. Kazdy si urcite udela obrazek sam a nepotrebuje k tomu Vase "zarucene" spravne komentare.
S pozdravem Marek Borůvka

albert, 12. 11. 2006 (00:37):

radsi uz nemluvte. odkazovat se na ARES a nejakou firmu ktera jiz neexistuje

VX, 12. 11. 2006 (00:14):

To neznamena, ze kdyz jim nejste Vy, ze jiny byt nemusi. Myslim, ze Vase prispevky jsou pouhymi vykriky do tmy, je poznat serioznost zamestnancu a "pratel" firmy Marek Boruvka – NIKO COMPUTER.

Albert, 11. 11. 2006 (23:24):

Tak tohle je uz ale demence, jedinny kdo tu ma vsesmery na 5GHz je Ha-Vel a jeho ha-fi sluzba a ne OvFree.NET. Dobre ze uz nebudete odepisovat "systemovy inzenyre" :-DDDDDDDD

VX, 11. 11. 2006 (23:06):

Ja nic nevychvaluju, ja konstatuju holy fakt. Jasne jste priznal to, ze mnou zminena fakta jsou spravna. Zatimco ja Vam porad rikam, ze Vase vymysly jsou nepravdive, to je zakladni fakt!!!
Ja porad rikam, ze s rozlohou to nema nic spolecneho, nekdo se soustredi na kvantitu a nekdo na kvalitu, tak to byva, Evkanet si vybral kvalitu. Je videt, ze o rozlehlosti site zaridici se do Evkanet site, nemate zadne potuchy nebo neznate delkove miry.
Status WIFI sit nema nic spolecneho se skupinami uzivatelu pripojenymi bezdratovou siti k CZFree.NET a Internetu, stejna uvaha by se mohla vztahnout treba na ADSL uzivatele, kteri maji do PC UTP kabel a do Internetu jdou pres ADSL, zkuste aspon trosku myslet. To, ze v jednom miste je mnoho zajemcu, nemeni nic na tom, ze se jedna o wifi sit.
Predem informujete zakaznika o blokacich p2p, tak proc to nenapisete do Vseobecnych podminek, ceho se bojite? Vite, mluvite o ostatnich sitich, ti aspon ten p2p povoli s nejakym stropem, jak pisete, ne jim to rovnou zablokuji. Osobne se mi to nelibi take, ale to blokace taky ne. Nekteri si holt nemuzou dovolit nechat bezet pocitac pres noc, takze si tech par GB muzou stahnout kazdy den v dennich hodinach.
Vas rekorman toho moc nenasosal, dle mych letmych vypoctu je to kolem 7-8 mbps, coz moc neni. Ono taky ty vsesmery na 5 GHz vic zaprasi nez by mely uzitku, je to o ohleduplnosti k pasmu, o tom by se dalo napovidat dost.
Mluvite tady o spatne napsanych programech ktere maji vliv na funkcnost spoju. Je videt, ze tomu taky moc nerozumite. Spatne napsane p2p programy maji vadne uzavirani spojeni, tzn. ze navazou velky pocet spojeni, dale je nepouzivaji, ale neuzavrou je, coz ma vliv treba na routery s conntrack tabulkami, pokud je na nich provaden preklad adres nebo stavovy firewall. Jak je obecne znamo, radiova zarizeni pracujici v bridge (nebo chcete-li wds) modu nebo jinych transparentnich modech bez routovani s conntrackem, nepotrebuji ke svemu chodu conntrack tabulku a tak nijak jejich funkci v tomto ohlednu neovlivnuji. Tim je tento argument mimo misu.
Na suche bezduvodne urazeni reagovat nebudu.
Lukas Kuna
20 let
systemovy inzenyr
Evkanet, s.r.o.

Marek Borůvka, 11. 11. 2006 (16:10):

Naprosto nechapu o cem tady mr. Valxdater vede diskusi. Z jeho prispevku mam pocit ze je vlastnikem Evkanetu snad on? – ne tak to prece neni, prispevky od spoluvlastnika evkanetu p. Gibaly jsou vzdy konkretni, vecne, potazmo jsou i na jiste úrovni, coz se o prispevcich VX rici neda ani omylem. Sebevychvalovani Valxdatera ve vsech prispevcich je do oci bijici a prumerne inteligentni delfin si jiste dokaze udelat usudek o tom kdo VX dater vlastne je, potazmo kolik ma asi let. Naprosto nechapu o co Vam jde? Jste opet prvni no tak hurááááá uprimne gratulace (jiz po nekolikate). Osobne se stotoznuji s Vasolkem v tom ze na to ze Vase sit pokryva tak cca 1/10 (ani to mozna ne) toho co pokryva OvFree.NET, tak vysledky nejsou ZADNA slava a urcite bych mereni z vasi site jiz do budoucna nezarazoval ze patrite do WIFI poskytovatelu. Drtiva vetsina uzivatelu u nas pristupuje na Multipoint pristupove body a "panelnetu" nebo jinych hromadnych pripojeni mame pod 30% uzivatelu na siti- tak proto srovnavat sit Evkanetu a OvFree je prinejmensim zavadejici a usmevne. Kazdy kdo dela do radii tak vi, ze Infrastruktura pokryvajici 2x2km je uplne jina a v jinych cenovych relacich nez infrastruktura co pokryva 25×25 Km a i za techto ne uplne idealnich podminek nabizime internet na slusne kvalitativni urovni. Jeste bych se vratil k Vami zminovane blokaci P2P siti. Ano u nas v OvFree pres den blokujeme P2P site a VZDY se k tomu otevrene prizname a KAZDEHO zakaznika nez se pripoji o teto skutecnosti predem informujeme. Nepostupujeme jako vetsina siti v okoli tak, ze pakety z P2P oznackuji a potom je vsechny "nahazou" do QoS tridy s nizko nastavenym stropem a jeste s nizkou prioritou, to v lepsim pripade a nebo uzivatele radeji hned zablokuji – ano tohle umi prakticky kazdy trosku sikovnejsi ADMIN. Nicmene tohle je PODVOD a KRIVARNA na uzivatele a to by mne musela hamba fackovat, abych toto dopustil na OvFree!! Navic u nas se v 22:00 blokace automaticky vypina a trida v QoS pro P2P site se drasticky navysuje + priorita P2P se dostava do vysokych hodnot – proto taky jeden "rekordman" u nas na siti na 5Ghz uplinku stahnul za noc vice jak 31GB dat!! Ze je tato blokace pres den skutecne nutna na radiove infrastrukture je vec vice nez jasna. Neblokujeme proto, zebychom meli nedostatek konektivity – to ani omylem. Blokujeme proto, ze spousta klientskych P2P programu je spatne napsano a nebo jiz z principu fungovani navazuji nepreberne mnozstvi prichozich a odchozich spojeni a i ten nejdrazsi a nejvykonnejsi radiovy spoj dokazi takovito "darecci" naprosto totalne vytizit spolecne s beznym Internetovym provozem. Jak k tomu prijdou uzivatele, kterym potom radne nefunguje napr. VOIP nebo jine aplikce zavisle na latenci a jitteru ?
Proto se p. VX zamyslete nad prispevky, ktere pisete vsude mozne v internetu a prestante si delat ostupu, potazmo ostudu Vasim chlebodarcum, kterou si jiste nezaslouzi, protoze Evkanet je urcite jedna z nejlepsich siti v okoli. S pozdravem Marek Borůvka – OvFree.NET spolumajitel a administrator.

VX, 10. 11. 2006 (20:39):

Zadna s tech kydu a nepravd, co jste tu uvedl, nema souvislost s rozsahlosti site, takze neplette hrusky s asfaltem a nezakryvejte tak hnuj, ktery se snazite kydat…

VX, 10. 11. 2006 (20:33):

Samozrejme, nekdo potrebuje celou Ostravu, aby nabrat stejny pocet uzivatelu…

Vasolek, 10. 11. 2006 (07:42):

No tato diskuze postrada naprosto jakykoliv smysl, nebudeme srovnavat sit pokryvajici kilometr ctverecni se siti co pokryva celou ostravu a okoli. Co to obnasi snad Vite. Dale se nemusime o nicem vubec bavit.

aDMIN, 10. 11. 2006 (00:18):

jo jasne 🙂 kazdemu co mu patri

VX, 9. 11. 2006 (16:21):

To je smesne. 🙂 Opet tyto informace prameni z absolutni nevedomosti. Ono staci i trochu uvazovat. Ono samozrejme na internetu se v Evkanetu nesetri, vsak taky s 60 mbps dosahuje linka maxima jenom velmi zridka. Samozrejme u Vas je konfigurace ipp2p a layer7 velmi jednoducha, vy proste blokujete provoz p2p siti. My neblokujeme ani neomezujeme, my priorizujeme provoz pouze na brane, coz prakticky vliv na provoz nema, protoze priority se predevsim projevi pri plnem zatizeni linky, coz je vzacnosti, protoze Internetu je nakoupeno spousta. P2P site tak cely den delaji pres 2/3 celkoveho provozu. Omezeni uzivatelum jsou na kompletni provoz, nezohlednuje se jeho typ (neprovadi se na brane), nechceme to delat a taky by to bylo vypocetne a technicky narocnejsi. Ono s jednoduchosti ipp2p a layer7 bych Vas chtel skutecne videt, vite napriklad, ze do DC provozu zarazuje ipp2p take nektere druhy streamu? Naridit stahovat 8 kB/s, to je dalsi nepovedeky joke. Uzivatele mohou vyuzivat plnou rychlost k beznym cinnostem po cely den (nezavisle na typu provozu), v pripade dlouhodobejsich stahovani by nemel prekrocit rychlost nekolik set kbps, coz ma pouze technologicke duvody (v noci toto neplati). Takhle si skutecne na sve prijde kazdy, od hracu az po stahovace, kteri mohou nastahovat tydne desitky GB, u Vas bohuzel stahovaci maji smulu, vy jim projistotu nepovolite pres den nic, p2p site jsou povoleny pouze administratorum a jejich pratelum. Nocni pousteni nekterych p2p siti (a to navic jenom nekdy) je pro smich, samozrejme chcete usetrit na Internetu, tzn. na lidech. Mimojine ve Vseobecnych podminkach toto velmi radikalni omezeni nemate ani zanesene, takze o klamani lidi by se dalo velmi realne hovorit u Vas. Vase testy na DSL jsou usmevne, prumer treba 4.5 mbps na siti z Bckovych wifi, kde si dle Vasich komentaru kazdy muze z webu stahovat kdykoliv jakoukoliv rychlosti (mimo p2p) … normalne uvazujici clovek si udela usudek sam … 🙂

aDMIN, 6. 11. 2006 (04:37):

LOL

Vasolek, 6. 11. 2006 (04:33):

Dle informaci je i v evkanetu docela realne omezeni velke casti provozu P2P pres den bezne. Omezit rychlost pro celou sit zarazenim paketu pomoci L7 nebo ipp2p zvladne i male dite. Dale naridit nekomu stahovat 8KB/s tak to radsi nestahovat vubec a pak se chvastat neomezenym netem :o)

Max, 5. 11. 2006 (03:58):

Muehh gratulace!!! ;)))

prostý venkovan, 4. 11. 2006 (19:59):

Jinak bych dodnes neměl přístup jako občan k internetu a ještě k tomu vysokorychlostnímu. Bezdrátové řešení není dostupné všem na venkově. Moje chalupa leží v úplném příjmovém vakuum (není zde signál ani WiFi, ani UMTS, ani CMDA, ani GPRS, ani žádný kabel …)
Také jsem svoji vděčnost, že mi O2 umožnila přes pevnou linku přístup na internet vyjádřil děkovným dopisem na Ministerstvo informatiky a samozřejmě vedení společnosti TELEFONIKA O2, na kterou nedám dopustit, protože ta jediná něco dělá pro nás izolované prosté venkovany !

VX, 31. 10. 2006 (13:27):

11 mbps FULL duplex. Bohuzel Vase komentare prameni z Vasi absolutni nezkusenosti. Problem, ze jste nikdy nevidel nic jineho nez par indoor ultralevnych 5g ap. Se zajmem bych sledoval funkcni outdoor ap jako treba Motorola Canopy 5400 BH nebo Trango M5800S-FSU-D na 20-25 mbps. Navic pojem "20-24 Mbit datovych" je celkem zcestny, propustnost zalezi samozrejme na typu sluzeb na spoji, enkapsulaci, rezii typu provozu, poctu a velikosti paketu apod. U Vas v OVFree.NETu samozrejme je situace jina, s blokovanym provozem jako P2P site eliminujete velkou cast rizikovych faktoru.

VX, 31. 10. 2006 (13:15):

A za co se to ma vydavat? Propojte 10 lidi lokalne 100mbps ethernetem a pripojte je ISDNkou na Internet a bude to stale pripojeni pres ISDN. Na wifi siti nic nemeni pocet ucastniku za jednim wifi zarizenim.

airtime, 28. 10. 2006 (13:25):

No a tim jsme potvrdil naprostou zcestnost zarazovani zarazovani techto mereni mezi Wi-Fi pripojky, jelikoz je Wi-Fi pouzite na pater a nikoliv pristup jednotlivych uzivatelu. On je kur*a rozdil, jestli je 20 lidi na ethernetu pripojenych point to point Wi-Fi pateri a 20 lidi kteri pristupuji k jednomu Wi-Fi AP ve stylu point to multipoint. Vzpamatujte se, srovnavaji se tu hrusky s jablkama!!!

Vasolek, 24. 10. 2006 (09:20):

Zalezi jestli tech 11 Mbit v 5G pasmu uvadite jako Full duplex nebo Half. Pokud half, tak jsem jeste nevidel spoj ktery by na 2 kilometry jel mene nez 20 – 24 Mbit datovych.

adam, 24. 10. 2006 (07:42):

Znam jeden petiset-metrovy spoj v 5G, ktery dava 36Mbit datovych 😉

krakonoš, 23. 10. 2006 (10:27):

Na technologii opravdu záleží. U nás se používá výhradně pásmo 5 GHz a antény buď sektorovky, nebo paraboly, podle uspořádání dané lokality. Většinou posíláme paprsky z parabol z domu na dům, u půdy, nebo ve výtahové strojovně máme router, zálohovaný baterií a rozvod k účastníkům v domě je už kabelový. A konektivitu jsme donedávna odebírali ze dvou zdrojů a protože zatížení ve špičce stouplo na 80%, pořídili jsme minulý týden další.

krakonoš, 23. 10. 2006 (10:21):

Ze začátku jsem to dělal, ale když mi to po třicáté ukázalo mezi 2,8 – 4,6 M a poskytovatel mi vysvětlil, jak to funguje (Ty 2M jsou garantované minimum ve špičce, čili po uplatnění max. agregace), usoudil jsem, že další měření je jen ztráta času.

Adam Gibala, 22. 10. 2006 (17:59):

Rad bych rekl mas pravdu, ale bohuzel, ja ty spoje stavim a casto zustavam v udivu kolik se s te technologie da vymacka, nejdelsi spoj Evkanetu ma 2.2km a dava ma 5G 11Mbit, je na nem poveseno cca 20 lidi. Nejdelsi druhy ma jiz jen 800 metru a delka prumerneho spoje Evkanetu je 250 metru. To je velmi dulezity faktor, ktery je treba brat v uvahu pri hodnoceni pravdivosti udaju.

Allstar, 22. 10. 2006 (16:58):

Blbost. Prakticka rychlost wifi, kdyz je na ni vic uzivatelu (dejme to mu 5-8) a pripocitam k tomu ruseni okolnich siti(jako treba v Plzni, kde je to strasne zaruseny) tak ta rychlost nejde pres 3mbps. A to mam Andrewa 18dbi a velmi doubrou viditelnost.

Evkanet, 20. 10. 2006 (14:39):

No já za adminy Evkanetu mohu říct, že optika se teprve staví tak nemůže být měřena. Ty rychlosti jsou u nás na síti různé, ale hodnota 4-5 Mbps budu pro většinu lidí na Wi-Fi reálná. Nějak jsem nepochopil to spojení "v panelaku ethernetem"? Ano lidi doma v paneláku mají etherenetovou přípojku, ale dům je připojen pomocí Wi-Fi. Jak napsal „Rednex“ je to vše o přístupu ISP, ale v našem případě také lidí – klientů, protože pouštíme lidem více internetu než který mají smluvně zajištěný.

rednex, 20. 10. 2006 (12:11):

Ta nejlevnejsi wifi dle 802.11b nam pusti v praxi tak 5Mb/s. 802.11g az 25Mb/s podle vzdalenosti. Uzke hrdlo neni ani tak v technice, ale v penezich. Jde o to jakou konektivitu a pro kolik uzivatelu dany ISP kupuje.

Sky.W, 20. 10. 2006 (09:56):

To uz je trosku prehnane, jak muzete vedet ze je to na wifi?:) Napr. evkanet nebo ovfree net, pokud se do wifi pocita ethernet, tak to potom je huste…. staci se podivat na stranky poskytovatelu a je videt ze takovych rychlosti 4Mbit/s a vyse dosahujou pouze uzivatele pripojeni v panelaku ethernetem a ne wifinou!!!! tohle mereni neni adekvatni…!

Jetson, 19. 10. 2006 (23:07):

A jak víte kolik Vám to jede, když neměříte?:-)

krakonoš, 19. 10. 2006 (09:28):

Neměřím, nemám důvod. Mám nasmlouváno a garantováno 2048 kbps jako minimum a ještě se mi nestalo, že bych jel někdy míň.

Kategorie Technologie.

Diskuze: 46 Comments

Navštivte také

Speedmeter Internetu pro všechny

Katalog Wifi sítí

Reklama:

Bleskovky

Rádi bychom Vás pozvali na naší ISP Roadshow zaměřenou na poskytovatele internetového připojení

, 21.9. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Rádi bychom Vás pozvali na naší ISP Roadshow zaměřenou na poskytovatele internetového připojení

Aprílový prehľad udalostí zo života slovenských operátorov

, 28.4. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Aprílový prehľad udalostí zo života slovenských operátorov

Inovativní řešení plánování optických sítí FTTH

, 22.10. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Inovativní řešení plánování optických sítí FTTH

Pozvánka na workshop IPv6 v praxi – posledních pár dní na registraci.

, 28.2. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Pozvánka na workshop IPv6 v praxi – posledních pár dní na registraci.

Sprintel jako první regionální operátor spouští novou síť v pásmu 3,7 GHz

, 6.2. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Sprintel jako první regionální operátor spouští novou síť v pásmu 3,7 GHz

IT dovednosti teenagerů – mají se starší bát mladé generace?

, 14.1. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem IT dovednosti teenagerů – mají se starší bát mladé generace?

MPO spustilo veřejnou konzultaci nové mapy – intervenčních oblastí pro dotace NGA

, 19.11. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem MPO spustilo veřejnou konzultaci nové mapy – intervenčních oblastí pro dotace NGA

UPC hlásí výrazný růst tržeb i připojených domácností

, 12.11. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem UPC hlásí výrazný růst tržeb i připojených domácností

Konferencia „Kam kráčajú telekomunikačné siete Slovensko 2018“ už za pár dní. Nepremeškajte registráciu.

, 8.10. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Konferencia „Kam kráčajú telekomunikačné siete Slovensko 2018“ už za pár dní. Nepremeškajte registráciu.

Ruší vaše vysílače meteoradary? Nově máte 48 hodin na odstranění rušení bez sankce.

, 4.10. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Ruší vaše vysílače meteoradary? Nově máte 48 hodin na odstranění rušení bez sankce.

Více bleskovek →

Články

Počasie počas Vianoc otestovalo pripravenosť operátorov

, 28.12. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Počasie počas Vianoc otestovalo pripravenosť operátorov

Viete, že aj regionálni operátori majú zaujímavé vianočné ponuky?

, 11.12. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Viete, že aj regionálni operátori majú zaujímavé vianočné ponuky?

Mobilné služby počas dovolenky

, 10.7. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Mobilné služby počas dovolenky

Svetový deň telekomunikácií a informačnej spoločnosti nám pripomína, ako sa svet vďaka telekomunikáciám zmenil

, 17.5. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Svetový deň telekomunikácií a informačnej spoločnosti nám pripomína, ako sa svet vďaka telekomunikáciám zmenil

Zo súťaže a etického podnikania telekomunikačných operátorov budú profitovať zákazníci

, 29.3. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Zo súťaže a etického podnikania telekomunikačných operátorov budú profitovať zákazníci

Viete čo majú spoločné zvieratá ukrývajúce sa pred zimou, stovky kilogramov ľadu a orkán PIT?

, 1.3. Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Viete čo majú spoločné zvieratá ukrývajúce sa pred zimou, stovky kilogramov ľadu a orkán PIT?