Česká televize před několika dny oznámila, že intenzívně vstupuje do věku tzv. „nových médií“. K celému projektu dokonce zřídila stejnojmennou divizi – Nová média. Jejím ředitelem se stal pan Milan Fridrich (viz foto), který předtím působil jako ředitel zpravodajské divize. Vše podstatné se dočtete v materiálu „ČT Nová média – strategická koncepce 2011-2013“, který si můžete stáhnout a přečíst v PDF formátu.
Milan Fridrich (zdroj Česká televize)
Z koncepce namátkou vybíráme několik zajímavých bodů:
- Internet už není co býval. Už není pouze sítí, nýbrž interaktivním úložištěm ohromující masy veřejného, firemního, komerčního i osobního obsahu. Nová éra internetu znamená konvergenci s televizí.
- Mediálním fenoménem nastupující dekády jsou sociální sítě. Televize nové éry, zvláště veřejná služba, se neobejde bez silné interakce na sociálních sítích.
- Televize a veřejná služba zvláště se po celé Evropě potýkají s nízkým zájmem mladé generace. Nová média jsou prostředkem, jak oslovit mladé a ukázat relevanci veřejné služby ČT pro nastupující internetovou generaci.
- ČT pokračuje v přípravě na masové rozšíření hybridních technologií HbbTV. Na vývoji „widgetů“ postavených na webové technologii a iVysílání spolupracuje s firmou Samsung.
- Mobil bude v příští dekádě dle prognóz po televizi nejsilnější platformou při distribuci mediálního obsahu uživatelům, především pak zpravodajství.
- … atd. atd.
Myslím si, že z pohledu diváka půjde skutečně o revoluci. Z pohledu České televize jako veřejnoprávní instituce o evoluci, tedy o logický a potřebný krok ve vývoji.
Celému projektu osobně fandím a držím palce při realizaci.
Jako zajímavost uvádím odkaz na prezentaci Tomáše Hodbodě k záměru ČT.
Diskuze k článku