Celý seriál bude vycházet každý týden až do konce roku, omlouvám se za výpadek minulý týden, tento to zkusím dohnat. Vznikl pro lednové vydání magazínu Click!, které se na pultech stánků objeví 20. prosince a kde si budete moci přečíst další podrobnosti. Nezapomeňte si přečíst první i druhý díl!
Jak již bylo řečeno v předchozím díle, existuje na českém trhu mnoho ADSL operátorů, z nichž celkem 4 využívají vlastní infrastrukturu (ČTc, Telenor, ČRa a nově i Czech on Line – říkejme jim primární), a ostatní (sekundární) s nimi spolupracují na základě jejich velkoobchodní nabídky (zatím v podstatě výhradně jen s ČTc a Telenorem).
Samozřejmě jen ČTc vlastní dráty až k vám do bytu, ti tři zbylí využívají tzv. uvolnění místní smyčky (Local Loop Unbundling – LLU), a dráty si od něj pronajímají. Aby to nebylo tak jednoduché, existují ještě „virtuální“ operátoři, kteří nemají ani velkoobchodní smlouvu s primárními operátory, ale pouze na základě dohody se sekundárními operátory dávají vlastní značku na jejich ADSL, veškerá infrastruktura i vlastnosti jsou pak stejné (mírně se mohou lišit ceny). Takovým virtuálním operátorem se opět jako u virtuálních dial-up operátorů může stát každý, kdo má jen trochu zajímavý obchodní model, bez jakýchkoliv technických znalostí.
Dostupnost ADSL
Každý primární operátor pokrývá svým DSL různé oblasti – nejrozšířenější je ADSL od Českého Telecomu, je přítomno na přibližně 80-90% všech ústředen, zato je nejméně výhodné a kvalitní.
Mapa pokrytí ADSL Českého Telecomu
Dostupnost LLU DSL od Telenoru
Telenor pokrývá zatím jen větší města, v nich je ovšem nyní přes 70% zákazníků ADSL Telecomu, a vzhledem k tomu, že je VŽDY méně výhodné, dá se s jistotou tvrdit, že naprostá většina ADSL zákazníků má horší a dražší připojení, než by mohli mít, kdyby nesedli na lep masivním reklamám ČTc v televizi a ve svých schránkách a trochu zapátrali či se zeptali někoho zkušenějšího. Toto ADSL si nemůžete koupit přímo od Telenoru, ale musíte využít nabídky některého z 10 partnerů služby.
- Pokrytá města LLU ADSL Telenoru jsou zatím (klikněte na název pro zobrazení mapy):
Dostupnost LLU DSL od ČRa
České Radiokomunikace jsou známé spíše pod svou obchodní značkou Bluetone. Jejich velkoobchodní nabídka není tak zajímavá jako u Telenoru, proto jestli se nepletu, prodávají to jen sami. Pokrývají v podstatě shodné oblasti jako Telenor a jestliže nehodláte s DSL využívat hlasových kanálů, pak je jejich nabídka nezajímavá
- Pokrytá města LLU ADSL ČRa jsou zatím (klikněte na název pro zobrazení mapy):
Dostupnost LLU DSL od Czech On Line (Volný)
Zatím poslední operátor, který šel do rizika vlastných ADSL služeb přes LLU je Czech On Line. Šel na to trochu jinak – nesnaží se zatím nabízet službu velkoobchodně, zato šel do míst, kde zbylí dva operátoři zatím nejsou, zatím se jedná jen o 3 města.
- Pokrytá města LLU ADSL Volný jsou zatím (klikněte na název pro zobrazení mapy):
Srovnání ADSL nabídek v ČR
V následujících tabulkách je srovnání různých typů ADSL, všech ADSL operátorů (bez virtuálních). Zjišťování všech nabídek na trhu bylo dosti složité, znamenalo to projít desítky webů. Snažili jsme se přitom o férové srovnání a tak jsme dávali pokud možno cenu při minimálním úpisu, bez dalších objednávaných služeb. Ze celkového počtu několika set nabídek jsme pak vybrali ty nejběžnější, určené pro domácnosti a menší podnikatele a vždy 3 nejlevnější z každého typu připojení, někdy se liší o koruny, jinde o několik giga limitu, někdy ale také o sto a tisícekoruny, vyplatí se tedy před koupí vybírat (či použít tento seznam). Všechny ceny jsou včetně DPH.
Protože Czech on Line a ČRa nabízejí své LLU služby sami, nemohli být do srovnání operátorů zařazeni. U ČRa to nevadí, jak už bylo řečeno, Telenor je výhodnější a místa pokrytí jsou shodná. Potřebujete-li ale připojení na Kladně, v Mladé Boleslavi či Příbrami, potom bude pro vás nejvýhodnější nabídka Volný ADSL Plus.
Za zmínku stojí nabídka společnosti WIA, která se objevuje jako jediná ve všech tabulkách – celkem 16× a je tak s přehledem nejlevnější. Druhá nejvýhodnější společnost je Skynet s 11 zastoupeními, Telecom, Ipex a Czech on-line mají každý po 4 zastoupení.
Nezapomeňte, že pro využití ADSL musíte mít telefonní linku a platit telefonní paušál, navíc Telecom zakázal využití nejlevnějšího tarifu Telefon Mini, minimální výše paušálu je tak 329 Kč (Telefon Standard) pro domácnosti a 589 Kč (Trend) pro firmy. U nabídek přes LLU operátorů je možné připlatit si za tzv. plný unbundling, neboli službu, kdy je vaše linka odkoupena a vy pak již žádný paušál platit nemusíte. Při tom můžete přijít o možnost telefonovat z dané telefonní linky, to se dá ale snadno vyřešit některou ze služeb IP telefonie bez paušálu (např. SIPY).
128/64 kbit přes linky ČTc, agregace 1:50
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
2 GB (1 GB/46 Kč) |
396 Kč | 1189 Kč |
WIA START (WIA) |
1 GB (1 GB/65 Kč) |
396 Kč | 1178 Kč |
Volný ADSL (Czech On Line) |
2 GB (3 GB/237 Kč) |
415 Kč | 1178 Kč |
256/64 kbit přes linky ČTc, agregace 1:50
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA SPEED (WIA) |
3 GB (1 GB/65 Kč) |
475 Kč | 1178 Kč |
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
2 GB (1 GB/46 Kč) |
475 Kč | 1189 Kč |
Volný ADSL (Czech On Line) |
2 GB (3 GB/237 Kč) |
475 Kč | 1178 Kč |
512/128 kbit přes linky ČTc, agregace 1:50
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA START (WIA) |
1 GB (1 GB/65 Kč) |
594 Kč | 1178 Kč |
ADSL_Bronze (IPEX) |
3 GB (1 GB/45 Kč) |
666 Kč | 1178 Kč |
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
3 GB (1 GB/46 Kč) |
666 Kč | 1189 Kč |
1024/256 kbit přes linky ČTc, agregace 1:50
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA START (WIA) |
1 GB (1 GB/65 Kč) |
891 Kč | 1178 Kč |
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
6 GB (1 GB/46 Kč) |
928 Kč | 1189 Kč |
ADSL Home (Dial Telecom) |
6 GB (3 GB/107 Kč) |
940 Kč | 1178 Kč |
2048/256 kbit přes linky ČTc, agregace 1:50
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA START (WIA) |
1 GB (1 GB/65 Kč) |
1486 Kč | 1178 Kč |
Internet Expres Maxi (ČTc) |
FUP | 1665 Kč | 1178 Kč |
WIA SPEED (WIA) |
10 GB (1 GB/65 Kč) |
1665 Kč | 1178 Kč |
256/64 kbit přes linky ČTc, agregace 1:20
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
bez limitu | 1178 Kč | 1189 Kč |
WIA NO-LIMIT (WIA) |
bez limitu | 1189 Kč | 1178 Kč |
Internet Expres Profi (ČTc) |
bez limitu | 1189 Kč | 1178 Kč |
512/128 kbit přes linky ČTc, agregace 1:20
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
bez limitu | 1892 Kč | 1189 Kč |
Internet Expres Profi (ČTc) |
bez limitu | 1903 Kč | 1178 Kč |
WIA NO-LIMIT (WIA) |
bez limitu | 1903 Kč | 1178 Kč |
1024/256 kbit přes linky ČTc, agregace 1:20
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
bez limitu | 3558 Kč | 1189 Kč |
WIA NO-LIMIT (WIA) |
bez limitu | 3569 Kč | 1178 Kč |
Internet Expres Profi (ČTc) |
bez limitu | 3569 Kč | 1178 Kč |
2048/256 kbit přes linky ČTc, agregace 1:20
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA NO-LIMIT (WIA) |
bez limitu | 7734 Kč | 1178 Kč |
Sky FlexiDSL Natural (SkyNet) |
bez limitu | 7961 Kč | 1189 Kč |
ADSL Contact Power (Contactel) |
bez limitu | 8199 Kč | 1178 Kč |
1024/256 kbit přes LLU od Telenoru, agregace 1:40
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA EXTRA (WIA) |
bez limitu | 772 Kč | 1178 Kč |
FUN (Nextra) |
FUP (2 GB/60 Kč) |
821 Kč | 1 Kč |
ADSL_Silver (IPEX) |
bez limitu | 821 Kč | 1178 Kč |
2048/256 kbit přes LLU od Telenoru, agregace 1:40
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
FUN (Nextra) |
FUP (2 GB/60 Kč) |
1178 Kč | 1 Kč |
ADSL_Silver (IPEX) |
bez limitu | 1178 Kč | 1178 Kč |
WIA EXTRA (WIA) |
bez limitu | 1189 Kč | 1178 Kč |
4096/384 kbit přes LLU od Telenoru, agregace 1:40
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
FUN (Nextra) |
FUP (2 GB/60 Kč) |
1416 Kč | 1 Kč |
ADSL_Silver (IPEX) |
bez limitu | 1416 Kč | 1178 Kč |
WIA EXTRA (WIA) |
bez limitu | 1427 Kč | 1178 Kč |
1024/256 kbit přes LLU od Telenoru, agregace 1:4
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
Sky FlexiDSL Super ADSL (SkyNet) |
bez limitu | 4748 Kč | 2380 Kč |
WIA BUSINESS (WIA) |
bez limitu | 4759 Kč | 3570 Kč |
ADSL Contact Business+ (Contactel) |
bez limitu | 7259 Kč | 1178 Kč |
2048/256 kbit přes LLU od Telenoru, agregace 1:4
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA BUSINESS (WIA) |
bez limitu | 5949 Kč | 3570 Kč |
Sky FlexiDSL Super ADSL (SkyNet) |
bez limitu | 6533 Kč | 2380 Kč |
ADSL Contact Business+ (Contactel) |
bez limitu | 8687 Kč | 1178 Kč |
4096/384 kbit přes LLU od Telenoru, agregace 1:4
Služba (firma) | limit (nad limit) | cena | zřízení |
---|---|---|---|
WIA BUSINESS (WIA) |
bez limitu | 7139 Kč | 3570 Kč |
Sky FlexiDSL Super ADSL (SkyNet) |
bez limitu | 7723 Kč | 2380 Kč |
ADSL Contact Business+ (Contactel) |
bez limitu | 10948 Kč | 1178 Kč |
Na instalaci si buď můžete povolat instalačního technika, snadno ji ale zvládnete sami, proto většina poskytovatelů nabízí ke koupi tzv. samoinstalační balíček, který obsahuje modem, frekvenční slučovač (splitter) a sadu kabelů na připojení, spolu s detailním návodem. Na telefonní zásuvku připojíte splitter, do něj připojíte ADSL modem a váš telefon. Máte-li USB variantu modemu, připojíte jej do USB portu počítače a spustíte instalaci z dodaného CD. Varianty s Ethernet rozhraním můžete připojit buď na síťovou kartu vašeho počítače, nebo do přepínače ve vaší síti, čímž připojíte do internetu všechny počítače v síti.
To bylo vše k ADSL, v příštích dílech se budeme jmenovat kabelovým přípojkám. Chcete-li si přečíst celý seriál najednou a dříve, pořiďte si 20.prosince Magazín Click!
]]>
Diskuze k článku
Pavel Nasraný, 23. 8. 2011 (16:59):
Zkušenosti s WIA ADSL velmi špatné, vůbec se nestydí kasírovat poplatky za nedodané služby – mimořádně poruchová služba ADSL. Navíc mají neustále problémy při zajišťování servisu na zařízení O2, které si pronajímají a výsledek napjaté komunikace mezi WIA a O2 odnáší zákazník … nakonec tedy vyplyne, že za poruchy konektivity může počítač nebo jiné zařízení zákazníka a pokud po opakovaných výpadcích konektivity odstoupíte od smlouvy, pak vám WIA pěkně doúčtuje veškerou promarněnou částku, o kterou jste WIU svým předčasným ukončením smlouvy připravili. Dejte si tedy mimořádný pozor na znění těch pasáží smluv, kde WIA garantuje konektivitu, poř. kde se bude jednat o poruchy konektivity a jejich smluvní ošetření. Dejte si pozor na situaci, kdy např. během jednoho měsíce budete více jak 10 dní bez konektivity a kdy Vám již dojde trpělivost a smlouvu vypovíte, aby z uzavžené smlouvy neplynuly vysoké poplatky za předčasné ukončení smluvního vztahu … za blbost se platí, dejte si bacha.
martincbr, 15. 5. 2008 (09:53):
po pul roce bez vypadku, statistiky stahovani po hodinach na jejich strankach, jinak ten modem je to pravda ze taha i kdyz je PC vypnuty, je to ale za celou noc pouze 2MB, navic ted je Volny adsl bez limitu dat
martincbr, 15. 5. 2008 (09:53):
po pul roce bez vypadku, statistiky stahovani po hodinach na jejich strankach, jinak ten modem je to pravda ze taha i kdyz je PC vypnuty, je to ale za celou noc pouze 2MB, navic ted je Volny adsl bez limitu dat
jana, 12. 9. 2006 (15:17):
Už mě nebaví platit Telecomu paušál. Poradil byste mi někdo levného poskytovatele internetu, nejlépe i s hlasovými službami. Moc toho neproserfuju ani neprovolam. Bohužel nejsem v dosahu GTS Novera (Praha-Suchdol). Diky
jarda, 19. 4. 2006 (12:45):
tak zde: http://wia.cz
katr@centrum.cz, 18. 4. 2006 (19:46):
Informace uvedené v tomto článku jsou již trochu vypelichané. Telenor je GTS, ta využívá v provedené fůzi jeji ULL a rozšiřuje další, Volny-COL má ULL, ČTc od 5/2005 umožňuje net na tarif Mini. A tak dále. Info jsou z netu. Zbytek článku nemá význam studovat. Asi je nutné aktualizovat info včetně dalších jednotlivých stránek tohoto webu.
noname, 12. 4. 2006 (06:27):
Objem dat sleduješ na jejich stránkách, nikoho jsem se nemusel ptát, bylo to ve smlouvě jak na to, je to super. Když se odpojíš od internetu(zmiznou 2 obrazovky), tak přece nic nestahuješ.
Na volného si nemůžu stěžovat, doporučil jsem ho svým známým a stále mi odpovídají na pozdrav. Asi sis fakt měl koupit ADSL od Honzy Krause :-).
Beo, 5. 4. 2006 (09:04):
Jako služba připojení samotné je vynikající. Mnohem horší je to se službami kolem. Chtěl jsem například vědět, jak se dostanu ke svému účtu, abych nepřečerpal svůj 2Gb kredit. Přestože vám volný napíše, že můžete své dotazy k nim směrovat sedm dní v týdnu 24 hodin denně, jedná se pouze o jeden směr. Já sám jsem svou odpověď získal až po třech dnech a to nebyl jediný z dotazů takže mohu říci, že jejich péče o zákazníky končí v okamžiku připojení. Navíc vám nikdo neřekne, že modem musíte vypínat nebo odpojovat, protože jinak vám i při vypnutém počítači naskakují jak uploadované tak downloadované byty z vašeho kreditu.
adviser, 14. 1. 2006 (20:46):
a ještě maličkost: "…že naprostá většina ADSL zákazníků má horší a dražší připojení, než by mohli mít, kdyby nesedli na lep masivním reklamám ČTc v televizi a ve svých schránkách a trochu zapátrali či se zeptali někoho zkušenějšího."
Ačkoliv ČTc nesnáším, reklamu trefil. Ta je totiž ve všech variantách mířena na venkov. A tam se ČRa a Telenor bohužel obtěžovat nebudou. Nechápu potom komu lidé v těchto oblastech skočili na lep. Co tu vlastně mají k dispozici? ADSL od ČTc, dial-up od ČTc, GPRS od ET a TM a jediní, kdo tam proniká jsou sítě WiFi. Koho zkušenějšího se tedy měli zeptat? Znovu opakuji, že xDSL bude zajímavý způsob připojení teprve až se obejde bez povinného hlasového balíčku.
Honza, 12. 1. 2006 (21:29):
Se tu hádáte o pár kaček, buďte rádi, že nemáte DSL od ČTc – za 1024/256 platím 1540,- vč DPH. FUP 2GB na týden, potom 8kB download (někdy ani www nejdou otvírat, natož něco stahovat).
A ta reklama v TV – prý neomezený internet. Že se ten Kraus nestydí – ale asi mu dobře zaplatili, njn taky vlastně na to přispívám…
A teď co chystají za změny? To snad bude ještě horší…
Už se těším na konec závazku smlouvy (bohužel až Červenec) a honem pryč. To jsem se teda nechal napálit.
Když koukám na nabídky BlueTone a Nexty, tak jen tiše závidím. Šťasten ten, kdo nedotuje zlodějský Český Telecom ……..
svuj_mozek, 12. 1. 2006 (13:13):
Zdá se, že to co autor "uvažoval" a "neuvažoval", se vlastně poněkud netýká potenciálního zájemce o dotyčné služby, ze skutečného světa, ale o nějakou hypotetickoteoretickou osobu, která má zájem o část z něčeho, co ale nejde v reálném světě rozdělit. Naštěstí většina čtenářů umí počítat, a tak udělá nejlíp, když bude celý článek ignorovat a co potřebuje si spočítá sama. Ale – paradoxně z tohoto článku – vidím, že jsem ani v nejmenším nechybil, když jsem si pořídil v létě Bluetone Premium, ať si tu autor píše co chce a zvažuje jen to, co chce…
adviser, 12. 1. 2006 (11:21):
Pořád to ještě není ono protože podmínkou jakéhokoliv xDSL je telefonní linka s aktivovanými hlasovými službami. Jinými slovy neexistuje možnost zřídit xDSL např. na tlf. lince, která je již nějaký čas u ČTc odhlášená. Ať to bude jakýkoliv operátor, vždy musí být linka aktivní, tj. běžet na ní nějaký hlasový balíček. Neexistuje možnost čistého xDSL připojení bez hlasových služeb.
conderey, 9. 1. 2006 (18:37):
Stejne je konkurence bezva.. VOLNY ADSL 128/64 je za 399,- a tudiz za tutez cenu dvakrat rychlejsi nez CTc adsl 128/64.. to uz je poradnej rozdil. A modem taky jen za kacku. Jeh houst a jeste levnejs 🙂
Artec, 6. 1. 2006 (16:32):
Ano, mam Bluetone Premium a jsem max. spokojen 🙂
S tim, ze je nabidka CRA vyhodna pro jednoho z 1000 lidi, tak v tom se teda opravdu neshodneme.
Mam pocit, ze vetsina lidi ani nema tuseni, ze maji moznost prejit k CRA. Stoji za tim mala informovanost a tento clanek tomu teda moc nepomohl.
Bez unbundlingu versus s unbundlingem 10:1 by se muselo porovnavat pouze u CRA, ktere nabizeji hlasove sluzby s nulovym mesicnim pausalem. Jinak u jinych ISP zatim porizivat s LLU nema cenu.
Pokud se jedna o pevne IP adresy, tak asi rozhoduje ucel pripojky. Ja pevnou IP potrebuji, nez sem prisly CRA, tak jsem jsem nekolik mesicu premyslel o Skynetu, ktery ji dava zdarma. Chapu, ze 99 lidi ze sta ani nevi, k cemu je dobra verejna staticka IP adresa, ale to uz je vec jina.
Tomáš Kapler, 3. 1. 2006 (20:08):
Těžko poradit když nevíme kde to je, napište mi do e-mailu
kernel, 20. 12. 2005 (13:17):
Cece mam Nextru,a jak jsem pohopil WIA ma dtto, ale bez limitu a o par kacek levnejsi,je to tak u 1024/256 ne??Rad bych tedy presel ale vsechyn linky na sajt WIA mi halsi chybu.PLS dejte mi nekdo link nabo nakej kontakt.
Misa, 17. 12. 2005 (12:13):
Poradíte mi nejvýhodnější připojení, bez pevné linky, jinak cokoliv? Chtěl bych bez limitu a rychlost 256, nebo 512ku.
Děkuji
Tomáš Kapler, 13. 12. 2005 (13:31):
ano, když budete hodně dlouho pátrat, najdete opravdu něco, kde je rozdíl ceny malý. Ovšem poměr objednávak bez unbundlingu versus s unbundlingem versus: 10:1
Poměr objednávek bez pevné IP adresy versus pevná ip adresa: 100:1
Takže ano, pro jednoho z cca. 1000 lidí bude nabídka ČRa výhodnější – jste spokojen?
Artec, 9. 12. 2005 (17:36):
A jeste jedna vec:
Wia 1024/256 s LLU stoji sice 844kc + DPH. A co staticka verejna IP? 50kc + DPH /mesic. To uz je tedy 894kc + DPH. ( narozdil od 899kc + DPH u CRA). A co kdyz budu potrebovat pevnou linku? Smula. No a nakonec je tu ta agregace. Ta u CRA je o polovinu mensi a o trochu to pobezi rychlejc nez u Telenoru.
Tak ja teda fakt nevim, pro koho bych se rozhodnul…., ze by Bluetone Premium 🙂
Artec, 9. 12. 2005 (17:14):
"nehodnotím zde kvalitu nabídky s telefonováním, ale čistě internet."
A TO JE PRAVE TEN PROBLEM
Potom by ale ve Vasich prehledovych tabulkach s cenami ADSL musela byt pripocitana patricne prumerna cena 329,00 kc s DPH, aby to byla cena "ciste za internet".
U Bluetone Premium 1024/256 je 899kc + DHP konecna cena "ciste za internet"
Kdyby jste tyto prehledy delal timto zpusobem, tak by Bluetone Premium vychazelo nejlevneji. Ale takto se mi to pro nezbehleho ctenare zda zavadejici.
cari, 8. 12. 2005 (09:43):
Vase starosti byc chtel mit – diky politice Telekomu a umisteni muzu mit CDMA nebo se nechat zdimat telekomem 🙁 – preji Vam at najdete dobreho provaidera 🙂
honza, 7. 12. 2005 (15:18):
chci se zeptat,mate nekdo ADSL od WIA nebo DialTElecom?
a jeste otazka,jake prumerne rychlosti dostahujete pri 1024? ja nevim,zda si mam dat asdl 1024 nebo 512..
dik
low, 7. 12. 2005 (02:11):
nejak se v tom nejsem schopnej orientovat, muzetre mne tedy nekdo rict, jaka nejnizsi cena se da platit za dsl pripojeni (s maximalnim omezenim agregace, FUP, limit) moje predstava je se vyhnout CTc
Tomáš Kapler, 6. 12. 2005 (18:32):
jak jsem již zde psal, já nehodnotím nabídky s hlasem, ale čistě ADSL internet a nabídka od Telenoru na ADSL internet bez hlasu prostě JE levnější a sám jste to právě spočítal. BTW když bych si měl vybírat, tak si koupím k tomu IP telefonii bez paušálu a mám i tu vaši telefonii a stále o 55 Kč levněji. Ale prostě nabídky s hlasem srovnávat nehodlám, to se prostě nedá, jsou operátoři, kteří hlasem dotují ADSL (povinná "konzumace" atd.), a tak se prostě takové srovnání nedá udělat.
Co se týče telenoru, trvám na svém a je mi jedno čemu věříte. Co se týče té reklamy – to je chyba na straně webhostingu, který mám u wia – vypršely mi domény a telcon.cz je nyní nedostupný a nějak se to tam podělalo a ukazuje to obrázky z jiného adresáře (jak můžete vidět, ani css nefunguje atd.). Děkuji za upozornění, řeším.
Tomáš Kapler, 6. 12. 2005 (15:02):
nehodnotím zde kvalitu nabídky s telefonováním, ale čistě internet. Telenoří neomezený 1 mbit s plným unbundlingem stojí cca. 840 Kč, podle operátora. Jak jsem psal – vycházím ze zkušeností a všichni lidé co znám si při srovnání dvou nabídek telenor/čra vybrali telenor, protože byl bez plného unbundlingu o stovku levnější a s plným unbundlingem o padesátikorunu levnější. Hlavní problém ČRa je ale velmi špatná velkoobchodní nabídka, takže jsou na prodej sami. COL alespoň získává body tím, že je v jiných městech.
Marek, 6. 12. 2005 (13:14):
.
David Vorel, 6. 12. 2005 (09:25):
Tenhle článek je fakt o ničem. Napsat, že nabídka ČRa je nezajímavá a neuvést důvody/srovnání znamená, že nevíte, o čem píšete.
venca, 6. 12. 2005 (08:49):
zapomnel jste do ceny zapocitat pausal za pronajem telefonn linky!! 🙂 takze ta cena vubec neni uzasna. U CRA, je to jiz cena KONECNA! zadnych 250,-kc navic….. /mluvime o produktu PREMIUM, verejna IP, zadne FUP, nizzsi agregace./ Zkuste nedko nacenit tuto sluzbu s temito parametry podle konkurence – ten rozdil v cene je az neuveritelny!
M, 6. 12. 2005 (01:17):
Teda pane Kapler, klidně se zlobte, ale zase mícháte hrušky s jabkama!
WIA 1024 EXTRA 1024/256 1:40 neomezené 599 Kč
ADSL bez paušálu Telecomu (EXTRA) 245 Kč měsíčně
599+245=844,- Kč měsíčně bez DPH
K získání těchto cen se nemusíte upisovat na žádnou dobu (vyjma služeb EXTRA, kde tyto ceny platí při závazku na 24 měsíců, i zde je možný kratší závazek, viz následující tabulka). Při závazku na 24 měsíců získáváte u služeb MAXI, EXTRA a SPEED aktivaci zdarma, ušetříte tak 990 Kč! Ceny neobsahují DPH 19% ani paušál za telefonní službu (ke službě EXTRA si můžete objednat i službu ADSL bez paušálu Telecomu, která vás tohoto závazku zbaví).
Bluetone Premium ADSL 1024/256 1:20 neomezené 899,- Kč
Ano, cena je sice o celých 55,- Kč (65,50 s DPH) vyšší, ale je to včetně hlasových služeb za velice dobré ceny, máte všechno od jedné firmy a v porovnání rychlostí na DSL dopadají služby od Radiokomunikací při stejné objednané rychlosti lépe.
http://www.dsl.cz/index.php?akce=413
PS:…"ale prostě Telenor je zatím výhodnější a za tím si stojím. Nemám od nich ani korunu, několik let jsem s nima ani nemluvil, není tu na ně žádná reklama"… nevěřím Vám ani slovo – stačí se podívat na Vaše www stránky, třeba http://www.supercall.cz/?item=dsl-internet kde představujete služby WIA ADSL
Závěr: jde jen o skrytou reklamu na služby Telenor – WIA – TelCon
Jira, 5. 12. 2005 (23:20):
Mám IE Sprint 1024/256-16GB(8+8)-799,- a nenašel jsem vyhodnější cenu 1024/256-1GB-749,- to mě přijde k smíchu, 1024/256-10GB-849,- už je dražší jak Sprint s menším datovým balíčkem a pak je tu ještě 1024/256-20GB-949,-. Vše bez dph. Č.Telecomu se ale, nezastávám.
Artec, 5. 12. 2005 (20:39):
Po precteni prispevku vyse souhlasim s Vami, ze nabidka bluetone premium bez LLU je ve srovnani s ostatnimi isp nezajimava.
Ale ja se bavil o Bluetone Premium s prevodem mistni smycky (s LLU).
Jako priklad jsem uvadel 1024/256kbps, 1:20, no FUP, no limit dat, verejna staticka IP, za 899kc + dhp. Neplatite pausal CT a hovory platite jenom ty, co provolate, navic jsou levnejsi nez home standart. Navic mate napriklad zdarma sluzny rozbrazeni cisla volajiciho nebo skryti cisla volanemu atd…
Stojite si furt za tim, ze je toto nezajimave? Pokud ano, tak potom zde napiste, jaky provider ma lepsi nabidku s LLU. Protoze ja treba z pevne linky vubec nevolam a kdybych si pricetl nejmensi mozny pausal s adsl, ktery je u CT Home standart, tak se dostanu na cenu vyssi nez 899+dph. Musite brat v uvahu, ze mou hlavni prioritou je bez fupu a bez omezeni limitu dat.
jpg, 5. 12. 2005 (20:06):
Ten prehled cen se mi zda trochu podivny. Je mi jasne, ze byly vybrany 3 nejlevnejsi nabidky, ale taky melo byt prihlednuto ke jmenu operatora.
Nic proti, ale mate nekdo ADSL od WIA ??? 🙂
Skritek, 5. 12. 2005 (17:17):
Před 3 měsíci jsem dělal srovnání dsl přes LLU a myslím, že jsem tam sepsal více informací než je uvedeno zde. Můžete se přesvědčit http://skritek.bloguje.cz/193665_item.php
BWs, 5. 12. 2005 (17:06):
Vim vim, taky si myslim, ze to bude GTS. Jen se obavam aby, tady nevznikl dalsi velky telekomunikacni moloch ala CTc :-/ GTS koupil Aliatel, pak Contactel ted Nextru.. Co bude dal ? Bude mit z toho normalni domaci uzivatel nejake nove vyhody. Asi tezko..
Tomáš Kapler, 5. 12. 2005 (16:18):
Telenor neskončí, jen bude koupen někým jiným a troufnu si tvrdit již nyní, že to bude GTS. S tím měsícem je to opravdu vina ČTc – mají na přepojení měsíc a často to tak i dělají, ačkoliv stejný krok, tedy realizace vlastních ADSL služeb jim trvá většinou do 3-5 dní
BWs, 5. 12. 2005 (16:05):
Dekuji za Vasi reakci… Jen doplnim… Puvodne jsem byl rozhodnuty pro Telenor/Skynet. Ale po zpravem ze Telenor konci a odchazi z CR jsem byl mirne znepokojen a po zavedeni limitu/fupu se internet dle diskuzi na dsl.cz pomerne znacne zhorsil. Volil jsem dalsi alternativu tj.CRa-Bluetone
Pravda mesic jsem si pockal nez na ustredne me zapojili( CRa tvrdi muze za to CTc, CTc ze CRa. Ted mam doma "neomezeny" megabit a nemusim se strachovat, zda jsem nahodou neprekrocil limit.
Mohl jste se trochu rozpovidat o Bluetone tot vse:-))). Jinak rozhodne zajimavy clanek.. Ja
Tomáš Kapler, 5. 12. 2005 (15:25):
viz výše
Tomáš Kapler, 5. 12. 2005 (15:25):
viz výše
Tomáš Kapler, 5. 12. 2005 (15:24):
Bohužel na rozdíl od vás znám všechny ceny, takže si za svým tvrzením stojím
ceny bluetone: http://www.bluetone.cz/main.php?pageid=648
512/128 – 649 Kč bez daně
1024/256 – 699 Kč bez daně
oproti tomu nabídky Telenoru, třeba od té WIA – 1024/256 – 599 Kč bez daně.
Zrovna u těchto dvou je srovnání agregací nedůležité – podle mých testů (a že jsem už těch linek viděl hodně), vychází rychlosti zhruba stejně, naopak v několika případech jsem viděl hodně pomalé DSL od ČRa. Ale koukněte ostatně na poslední měření serveru DSL.cz – Telenor tam vychází v průměru rychleji.
Je dobře že jste se svým připojením spokojený a nemá v tom případě asi smysl hnát se kvůli stokoruně za levnějším, ale prostě Telenor je zatím výhodnější a za tím si stojím. Nemám od nich ani korunu, několik let jsem s nima ani nemluvil, není tu na ně žádná reklama, je to prostě fakt. Jinak jestli si někdo koupí Click! pro mě není důležité, já jakožto klasický autor článku mám předem dohodnutý honorář bez ohledu na objem.
Artec, 5. 12. 2005 (15:03):
Tak mi pripada, jestli nahodou autor clanku nepracuje pro Telenor 🙂 a nema za ukol zrujnovat Radiokomunikace, kdyz jsou tak spatne a nezajimave :).
Podle me se v tom clanku o nich aspon zminit moh, clanek nepovazuju za korektni, protoze kdyby napsal, ze napr. sluzba Bluetone Premium 1024/256 s agregaci 1:20, bez FUP, bez datoveho limitu, s pevnou verejnou IP, LLU, stoji 899 + DHP, a pak by napsal, ze je nabidka CRA nezajimava, tak by to vypadalo dost blbe…
BWs, 5. 12. 2005 (14:32):
No a na tu agregaci bych malem zapomnel 1:20 a krome problemu s prechodem z IPOA na PPP nebyl zadny problem s rychlosti. Stabilne okolo 950kbits a ping po CR do 30 ms. Opravdu autora clanku trochu nechapu. Dle meho je nabidka CRa v tuto dobu jednoznacne nejlepsi at uz z pohledu ceny nebo kvality…
BWs, 5. 12. 2005 (14:18):
tak nevim osobnne mam prave toho pripojeni (1024/256)a jsem maximalne spokojeny za 840 kc s dph. Je to levnejsi nez Nextra a stale bez fupu/limitu. Dostupnost stejna..
M, 5. 12. 2005 (14:14):
Aha, takže nabídka ČRa ve srovnání s Telenorem je nezajímavá – prosím autora článku o podrobnější vysvětlení! Větší hloupost jsem už dlouho nečetl.
Cena stejná až lepší, dosahovaná rychlost určitě lepší, agregace 1:20 proti 1:40 u Telenoru…
PS: magazín Click! si určitě nekoupím.