Na Vaše otázky odpovídá generální ředitel Michal Čupa:
Proč
narozdíl od jiných operátorů Contactel ještě nenabízí službu ADSL? Contactel je plně
připraven nabízet službu ADSL. K tomu, abychom ji mohli nabízet, však potřebujeme nejprve
dosáhnout dohody s Českým Telecomem, který je povinen předložit alternativním operátorům
referenční nabídku přístupu k síti využívající technologie ADSL. Současná varianta nabídky
Českého Telecomu bohužel neumožňuje vytvořit pro zákazníky službu s dobrým poměrem mezi
výkonem a cenou. Contactel pokračuje v jednáních s cílem vyřešit zbývající
problémy.
Jak hodnotíte podmínky, které vám Český Telecom nabídl a v
jaké fázi jsou jednání s Telecomem?
Velkoobchodní podmínky služby
ADSL nabídnuté Českým Telecomem jsou pro Contactel nepřijatelné jak cenově, tak
kvalitativně a procesně. Chápeme ji pouze jako výchozí pozici pro vyjednávání. Nabídka ČTc
nesplňuje požadavek Českého telekomunikačního úřadu na propojení sítí, je geograficky
omezená a nabízí jen nízký počet variant služby za přemrštěné ceny. Navíc neumožňuje
nabízet zákazníkům koncová zařízení (modemy) a nepřipouští tak konkurenci v této oblasti.
Zjednodušeně lze situaci přirovnat k případu, kdy bychom si od prodejce chtěli koupit nové
auto, ale ten nám nabízí taxi i s řidičem a ještě určí, odkud kam budeme jezdit. My ale
máme vlastní představu o potřebách našich zákazníků a prostřednictvím TDC také
bezprostřední zkušenost z vyspělých trhů. Vedeme jednání s Českým Telecomem v tomto směru
a doufáme, že bude úspěšné a bude uzavřeno brzy.
Pokud se nám však nepodaří
takovou dohodu uzavřít, či pokud jednání bude nepřiměřeně prodlužováno, jsme připraveni
postoupit záležitost Českému telekomunikačnímu úřadu.
Vidíte nějaké
obecně přijatelné, alternativní řešení současné situace?
Contactel
takové řešení nabízí již déle než půl roku. Jedná se o satelitní připojení k internetu,
které nabízíme pod názvem SkyContact. Jedná se o asymetrické, obousměrné širokopásmové
připojení o rychlosti přenosu dat až 2 Mbps. Jeho velkou výhodou je, že pro svou funkci
nepotřebuje pevnou linku a je tedy přístupné prakticky na celém území České republiky, i
oblastech bez kvalitního metalického vedení. O kvalitách SkyContactu svědčí ocenění
Produkt roku, které této službě udělil prestižní odborný magazín Softwarové
noviny.
Paradoxně, pokud bude skutečně nabízena služba ADSL s agregaci 1:50, tedy
50 zákazníků bude sdílet jeden společný kanál, bude výhodnou alternativou přístup
prostřednictvím ISDN, bezdrátových sítí a snad i „starý, dobrý“ přístup přes
modem.
Proč tedy podepsali kontrakt někteří z vašich
konkurentů?
To je dobrá otázka, ale kladená na špatném místě.
Konkurence má zřejmě v úmyslu oslovovat jiné segmenty trhu, které jsou možná méně citlivé
na rychlost přístupu a jsou přitom připraveni akceptovat stávající cenovou nabídku.
Nepochybujeme, že takoví zákazníci jsou, pochybujeme však, že je lze tímto způsobem
dlouhodobě uspokojit.
Převzato z tiskového oddělení Contactelu.
Diskuze k článku