Dnešním dnem spouštíme na stránkách Internetu pro všechny novou sekci věnovanou problematice internetové telefonie
(VoIP ). Jedná se již v pořadí o třetí projekt podobného typu. Po databázi WiFi poskytovatelů (sekce WiFi), kterých
registrujeme již 779 a 35 kabelových poskytovatelů (sekce CaTV), přichází tedy další podobný projekt – sekce
VoIP s databází VoIP operátorů působících na území ČR.
Hlavním cílem projektu je zmonitorovat a sledovat stav VoIP v ČR a samozřejmě pomoci potencionálním zájemcům při výběru
služeb z této oblasti. U každého operátora registrujeme některé jeho kontaktní informace, dále technické parametry
týkající se VoIP a samozřejmě jeho tarify včetně cen za volání do vybraných zemí jak v EU, tak i mimo ní. Na hlavní
stránce přehledu máte možnost si vytvořit srovnání služeb podle všech kritérií.
Výběr kritérií pro porovnání | Ukázka výsledku porovnání |
Stejně jako u předchozích projektů, počítáme i u VoIP sekce s jejím dalším obsahovým a technickým vývojem. Proto
uvítám další návrhy a připomínky, případně i kontakty na operátory, které ještě v přehledu chybí. Využijte za tímto
účelem diskusi pod článkem.
Diskuze k článku
ViR, 24. 4. 2007 (03:22):
Snad každý český VoIP operátor má řešeno překonání NATu, a to poměrně slušně, obecně bez nutnosti mapování portů. Odhaduji, že cca 95 – 98% problémů v této oblasti je jen důsledek špatného nastavení VoIP klienta. A pouze 2 – 5% je skutečný problém, zaviněný nekompatibilitou sipproxy, zařízení uživatele a nějakého obskurního NATu.
Tomáš Kapler, 1. 2. 2007 (18:30):
právě pro WiFi to má největší význam, a pro další typy, kde se nevyužívá telefonních drátů (voip ztrácí trochu význam u adsl).
To že u méně kvalitních připojení nebude telefon někdy fungovat je potřeba brát jako vlastnost, nikoliv jako problém. Je to pak podobné jako u mobilního telefonu, když budete mimo signál. Takže to není vhodné pro toho, kdo má jednak nekvalitní linku a jednak je závislý na telefonování přes pevnou linku. Ale např. volání na krizová čísla není problém, pakliže máte zároveň v záloze mobilní telefon.
Tomáš Kapler, 1. 2. 2007 (18:27):
to se nedá dost dobře zjistit ze stránek výrobců, muselo by se to zkoušet, navíc to není tak jednoduché, existuje několik variant natu a každá se projevuje jinak. Kvalitní poskytovatelé to mají ale vyřešeno bez problémů, méně kvalitní vyžadují podporu tzv. STUN serveru, u těch nejméně kvalitních nezbývá než se modlit. Nejlepší je ale připojení vyzkoušet, ti nejlepší poskytovatelé vám umožní připojení zdarma zkoušet, nebo i přímo používat (ale jen pro hovory ve vnitřní síti či při volání na tísňové linky a na čísla 800 … …)
jpg, 31. 1. 2007 (23:16):
mozna dulezitym kriteriem je, zda funguji prichozi hovory za NATem, kde nemam moznost promapovat potrebny port. Dle diskuzi na internetu velmi casty problem.
Storm, 31. 1. 2007 (23:12):
Má smysl voip přes wi-fi? Co když mně bude někdo chtět volat a mně to zrovna nepojede?