Twitter není zábavný bez followerů. Pokud vaše tweety nikdo nečte, pak nemáte motivaci se zlepšovat a zapojovat. Mnoho lidí přijde na Twitter z Facebooku, kde počty přátel závisí na úplně jiných kvalitách, a následně se diví, že je nikdo nechce sledovat. Ano, je to těžké. Ale k tomu, abyste se stali pro vaše Twitter publikum atraktivním uživatelem, vám může dopomoci několik jednoduchých rad.
1) Vyplňte si bio
Popište se v několika větách. Těchto pár řádků pomůže mnoha lidem určit, jestli máte podobné zájmy či nazírání na svět. Přidejte si do profilu také fotografii. Mnoho uživatelů potvrzuje, že s reálnou fotografií měli u uživatelů Twitteru větší úspěch než s různými kreslenými avatatary (a naopak české Twitter celebrity tuto teorii vyvrací, viz @cermak, @davidgrudl či @medvidekpu). Nebojte se přidat k základnímu infu odkazy na vaše další projekty (blog, firemní webové stránky, LinkedIn atd.)
2) Propojte se
Píšete si blog, máte webové stránky, pracujete na zajímavém internetovém projektu? Přidejte si na vaše stránky odkaz na váš Twitter. Návod, jak jej na stránky umístit, najdete zde. Přidejte si odkaz klidně do patičky či podpisu vašeho e-mailu, váš stream na vaše webové stránky, vyplňte jej na jiných profilech v sociálních sítích. Prostě dejte ostatním vědět, že používáte Twitter.
3) Nabízejte zajímavý obsah
Followeři jsou jako rybičky. Do akvárka přisypáváte zrníčka jednou za čas, ale jsou výživná a chutná ( a tak vám rybičky po měsíci pochcípají hlady). Nabídněte vašim odběratelům něco zajímavého, užitečného, nového. Krmte je zajímavým obsahem. Vkládejte do vašich linků odkazy a obrázky. Neříkám, že každá vaše fotografie musí obletět celý svět (jako například http://twitpic.com/135xa), ale občas řekne jedna fotka opravdu víc, než tisíc slov.
4) Dovolte lehce sdílet
Ne všichni uživatelé přeposílají tweety ostatních pouze jako „retweet“. Mnoho z nich chce ke zprávě něco dodat, okomentovat jí, dovysvětlit či na ní rovnou odpovědět. Pokud tedy posíláte obsah, u kterého se dá očekávat zájem ostatních lidí (retweet), upravte jí tak, aby v ní zbylo místo na jejich komentář (nevyužijte všech 140 znaků).
5) Najděte balanc
Nepište jen o sobě. Nepište jen o práci. Nepište pouze o zajímavostech. Najděte balanc. Budou-li vaše tweety obsahovat jen odkazy na zajímavé články, uživatelé ztratí rychle dojem, že jste reálná osoba. Budete-li naopak tweetovat jen o vašich obědech, nákupech a traumatech z dětství, přestanete ostatní rychle zajímat.
6) Povídejte si
Zapojení do konverzací nesouvisí pouze s tím, že je to zábavné a socializuje vás to. Komunikace s ostatními uživateli má také jednu obrovskou praktickou výhodu a to tu, že jakmile daný uživatel odpoví zpět vám, zobrazuje vaše @username všem jeho followerům. Jste tak více vidět.
7) Účastněte se hashtag konverzací
Další činnost, u které budete jednoduše vidět, jsou konverzace s #hashtagy. Pokud máte k tématu co říci, účastněte se ho. Ostatní lidé vás pak mohou najít při pročítání streamu (zdi) hashtagu. A ať už s vámi souhlasí nebo ne, minimálně si vás všimnou ;-).
8) Sledujte lidi s podobnými zájmy
Nečekejte, až všichni najdou vás. Najděte uživatele, kteří mají podobné zájmy a u kterých je tedy velká pravděpodobnost, že vás začnou sledovat zpět. Můžete k tomu použít například twitter search. Nelovte followery na základě amerického pravidla „Follow me back“. Pokud bude rozdíl mezi vašimi followery a followings propastný (například budete sledovat 2000 lidí a vás bude sledovat pouze 20 lidí), Twitter vás vyhodností jako spammera a můžete o účet přijít.
9) Buďte vtipní
Není nic lepšího, než zajímavý a zároveň vtipný Twitař. Umíte-li své followery rozesmát či jim jen zlepšit náladu, jste na té správné cestě. Nejen, že bude lehké si je udržet, ale také si můžete být jistí, že vaše příspěvky rádi přepošlou. Díky tomu si pak přečtou vaše tweety i jejich followeři a vaše zpráva se může lavinovitě šířit (a přinášet vám nové followery).
10) Dodržujte Twitter etiketu
Chovejte se na tak, jako byste se chovali v reálném životě. Pokud se budete chovat na Twitteru slušně, můžete svůj Twitter účet bez obav propagovat všude, kde je to možné. Přečtěte si více o Twitter etiketě zde.
PAMATUJTE
- Twitter není o kvantitě. Je o kvalitě. Je úplně jedno, kolik lidí vás sleduje, pokud vás Twitter baví. Jestli je váš jediný cíl na Twitteru získávání závratných počtů followers, jste tu špatně.
- Pokud hrajete poctivě, je získávání loajálních stálých Twitter followers běh na dlouhou trať. Počítejte s tím a nebuďte z toho frustrovaní.
UŽITEČNÉ ODKAZY
Statistiky z českého Twitteru. Najdete zde mimo jiné nejpoužívanější hashtagy za posledních 24 hodin a či za poslední týden.
Stránky vám ukážou, kteří z lidí, které sledujete, vás nesledují zpět. Je zajímavé se občas na nějaké statistiky podíávat, ale dále byste si s ním neměli lámat hlavu. Sledujte ty, kdo vás zajímají, ne ty, kdo vás sledují také.
Díky Tweeteffectu uvidíte, jaký efekt na vaše followers měli určité statusy, tedy na základě kterých příspěvků jste získali nové odběratele.
Skvělá aplikace na měření popularity v sociálních médiích. Zjistíte, kolik lidí ovlivňujete a jaký dosah na sociálních sítích vlastně máte. (V češtině přístupné na Klábosení.cz)
Zajímavé statistiky nejsledovanějších Twitter uživatelů a vašeho Twitter účtu.
Tento článek je šestým dílem seriálu Sociální sítě pro začátečníky:
První díl – Sociální sítě pro začátečníky: Které vybrat?
Druhý díl – Facebook a Twitter, je mezi nimi vůbec rozdíl?
Třetí díl – Opravdu umíte používat Facebook?
Čtvrtý díl – Jak začít s Twitterem?
Pátý díl – Twitter etiketa
Naučte se s námi tweetovat! Příští díl vám představí Twitter celebrity a zajímavé lidi, které vás bude zajímat sledovat.
Diskuze k článku
@zirafka, 26. 8. 2011 (21:31):
Jen poznámečka k bodu 6 :…“ jakmile daný uživatel odpoví zpět vám, zobrazuje vaše @username všem jeho followerům.“
Nevím, jestli jsem to pochopila tak, jak jak to bylo myšleno, ale není pravda, že by se odpovědi „Reply“ zobrazovali všem followerům. Zobrazují se jen těm, kteří sledují oba konverzátory.